Produkty -> Oprogramowanie pozostałe -> xpressMeter

XpressMeter

XpressMeter jest systemem automaty­cznego zbierania liczników. Został stworz­o­ny, aby ułatwić i przyspieszyć Państwu pracę. Program jest całkowicie darmowy, aby pobrać aktualną wersję programu, kliknij link poniżej.


ScreenShot185


Instrukcja obsługi

1. Klikamy lewym przyciskiem myszy na link “POBIERZ XpressMeter”. Pojawia nam się okno z zapytaniem czy zapisać plik. Wybieramy opcję „Zapisz”.

ScreenShot186

2. Po zakończonym pobieraniu klikamy lewym klawiszem myszy na pobrany plik xpressmeter.exe, pojawi się okno potwierdzające uruchomienie aplikacji. Klikamy “Uruchom”.

ScreenShot183

3. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji XpressMeter zostanie automatycznie przeszukana sieć w celu wykrycia urządzeń firmy Xerox, może to potrwać kilka minut.

ScreenShot184

UWAGA!! Niektóre programy antywirusowe mogą uznać taką czynność za próbę włamania do sieci i zablokować działanie programu. 

4. Po zakończonym przeszukiwaniu sieci uruchomi się główny panel aplikacji ze znalezionymi urządzeniami firmy Xerox.

ScreenShot185

5.  Jeżeli aplikacja wyszukała wszystkie urządzenia, należy kliknąć przycisk “WYŚLIJ”. Po chwili pojawi się komunikat o pomyślnym wysłaniu liczników.

ScreenShot187

6. Jeżeli nie chcemy, aby program automatycznie wysyłał liczniki, możemy zebrane dane eksportować do pliku .csv. Klikamy przycisk “ZAPISZ DO PLIKU”, W tym momencie instalator pyta się o lokalizację zapisu naszego pliku. Domyślnie będzie to dysk systemowy.

ScreenShot188

7. Zapisany plik można wysłać ręcznie na adres serwis@xgroup.pl.

8. W prawym górnym rogu aplikacji znajdują się dodatkowe opcje.

xpressmeter_wyszukaj Służy do ponownego wyszukiwania urządzeń w sieci.
xpressmeter_dodaj Służy do ręcznego dodawania urządzenia.
xpressmeter_ustawienia
Służy do dodania podsieci oraz ustawienia nazwy środowiska SNMP (Tylko odczyt).
xpressmeter_odswiez
Odświeżenie liczników.

FAQ (Najczęściej Zadawane Pytania)

1. Po pierwszym uruchomieniu, program nie wykrył żadnych urządzeń.

Należy sprawdzić czy antywirus oraz firewall nie blokują połączenia (port 161). Kliknąć ikonkę ustawień zaawansowanych xpressmeter_ustawienia i sprawdzić czy ustawienia podsieci oraz SNMP są prawidłowe.

2. W sieci pojawiły się nowe urządzenia, zmieniono adresy IP urządzeń.

Należy ponownie przeszukać sieć klikając ikonkę xpressmeter_wyszukaj, program doda nowe urządzenia do listy. Jeżeli program nie wykrył urządzeń należy je dodać ręcznie (punkt 3.). Podczas wyszukiwania nowych urządzeń program nie usunie z listy urządzeń już zapisanych, należy je usunąć ręcznie.

3. Jak mogę dodać ręcznie urządzenie.

Należy kliknąć ikonkę xpressmeter_dodaj, wpisać IP drukarki którą chcemy dodać. Jeżeli program nie dodał drukarki, należy upewnić się czy adres IP jest prawidłowy oraz czy drukarka nie ma zablokowanego protokołu SNMP.

4. Jak mogę zmienić ustawienia SNMP.

Ustawienia SNMP zmieniamy klikając ikonę xpressmeter_ustawienia i wpisując wartość w pole pod “Community Name”. Jest to wspólna wartość dla wszystkich urządzeń. Wszystkie drukarki mają domyślnie udostępniony protokół SNMP v2 z hasłem “public”.

5. Jak mogę dodać/zmienić podsieci.

Ustawienia SNMP zmieniamy klikając ikonę xpressmeter_ustawienia i wpisując wartość w jednym z czterech pól w “Dodatkowe Podsieci”. Przykładowy zapis “192.168.0.0” oznacza, że program przeszuka wszystkie adresy z zakresu 192.168.0.0-192.168.0.255.

6. Program pobiera liczniki ale nie może ich wysłać.

Najprawdopodobniej istnieje zabezpieczenie w Państwa sieci. Należy skontaktować się z Administratorem lub zapisać plik na dysk i wysłać ręcznie na adres serwis@xgroup.pl.



© Copyright 2012 Xpress Sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone.